Blog - Banner

Ole Ivars - En Bit Ta Värmland

torsdag 20 maj 2010

Lite sol och få inlägg....

Gordon i Höganäs-krukan :)
Copyright © Vargen Johansson


Det har blivit väldigt få inlägg den senaste tiden, men jag kan förklara varför. Praktiserar på ett ställe där det krävs att jag använder huvudet mer än vanligt vilket har gjort att virkandet och bloggen har fått lida för det. Med andra ord har jag varit mentalt trött den senaste tiden. Men det är skönt på samma gång för man känner att man gör nånting istället för att bara sitta på arslet och se världen rusa förbi en.

Idag har solen tittat fram för första gången och verkligen värmt upp luften!
Dom har sagt att vi har varit typ 2 veckor efter medan resten av landet har varit där det skulle vad det gäller väderlek och årstider. Så nu äntligen vågar man hoppas på att sommaren kommer! Det var 28 grader i solen på baksidan när vi kom hem. Härligt! Har fram till i förrgår gick jag omkring i vinterjackan när jag var ute, men igår åkte vårjackan på och idag så åkte även den av då det var så jäkla varmt :P

Och ja, Gordon lever livet här. Idag när jag borstade tänderna imorse så hoppade han upp i handfatet via skåpet som står bredvid badkaret (ni fattar hur han tog sej upp, va? :P). Där satt han så fint i handfatet och tyckte att han hade rätt till det. Av ren vana stänger jag alltid av vattnet när jag borstar, så när han satte sej där så satte jag på kranen och gissa vem som sitter kvar? Jo, Gordon förstås! Han som annars springer iväg i fullfart när man spiller liiiite vatten (eller annan vätska) på honom eller på golvet bredvid honom. Blev tvungen att filma spektaklet (laddar tyvärr inte upp filmen här dock).

Ja, det var väl lite av vad som har hänt sen sist jag skrev här. Ni får ha det bra! :)

MVH


Inga kommentarer: