Blog - Banner

Ole Ivars - En Bit Ta Värmland

lördag 17 april 2010

Utlovad uppdatering!

Så, nu kommer den utlovade uppdateringen med bilder på det jag har gjort! :)

Här är dom amigurumisar jag har gjort hittills. Från vänster: Sköldpadda, morot, kanin och varg. Som ni ser så är dom inte så värst snygga, det beror på att det var mina första amigurumisar och då blir dom ju inte så snygga. Vargen var den första jag gjorde och sköldpaddan var den senaste så en viss skillnad syns :)


Tyvärr är det här det enda jag hittar av alla accessoarer jag har gjort. En halsvärmare och en halsduk. Ska se om jag kan gräva fram dom resterande accessoarerna så ni kan få se dom med :)


Och så en liten teaser: Mitt storprojekt. Vill ni få ut längden på den så tänk er längden på bilden gånger 3, så borde ni få den ungefärliga längden. På bilden är den runt ca 50cm, så den är ca 1,5m bred. Längden är oviss än så länge men jag chansar på att det blir minst lika lång som bred.

Så, nu tänker jag fortsätta med mitt projekt :)
Ha't!

Edit:
Glömde säga att mönstret till sköldpaddan, moroten och kaninen är från Mia Bengtssons bok "Virka amigurumi". Länk till Mias blogg finns här. Mönstret till vargen återfinns på Lion Brand Yarn. Och mitt projekt är hemligt tills det är färdigt ;)


Inga kommentarer: